carropacollege.blogg.se

Tjenna. Jag startade denna bloggen som en dagbok när jag flyttade till LA o började college 2012. Två år senare är jag klar på college och har flyttat hem till Sverige igen. Livet är en resa, och detta är där nu min loggbok. Så välkomna att ta del av min resa, mina tankar och upplevelser här i livet.

hhhhhhhhhej

Publicerad 2013-05-03 06:10:00 i Allmänt,

Heeej!
 
Idag har det varit varmt! Från att jag lämnade lägenheten i morse i soluppgången tills jag gick hem när solen gick ner. Sommarvärme. Har haft över 30 grader idag!
 
Efter engelskan så pratade jag med läraren och gick igenom min senaste uppsats och såg vad jag kunde jobba på. KÄndes bra, har den store research uppsaten nu i slutet och den vill jag ha så bra som möjilgt på!
Efter engelskan satte jag mig först på mitt vanliga ställe, men sen såg jag att det var massa liv och musik på skolgården så jag gick dit. Träffade på min indiska kompis Raj så hängde med honom hela hålan och så träffade jag charles från bus 32 klassen så gick vi alla 3. Känner de inte så särklit väl, men det är så lätt att umgås för de är så öppna och inbjudande. Väldigt amerikanska, men inte LA-amerikanska, utan bara trevliga amerikanare (Ja Raj är ju från indien, men nästan en amerikanare). Alla skolans klubbar hade olika tält och visade upp sig. Gratis mat och prylar och musik och mycket liv! Var bla rapbattle och dansbattles som man ser i filmer, det var himla kul! Bara i amerika!
Jag skrev faktiskt upp mig i Music Industry - klubben. Tyckte det lät spännande!
 
Sen hade jag Bus 32. På lektionen pratade vi om hur man skriver CV och sånt. Har tänkt på det mycket nu på sistone när jag kollar runt på internships, så jag lärde mig massa bra! På tisdag ska vi ha låtsas arbetsintervjuer, kul!
 
Sen var det studiodax. Det gick bra idag. Jag bad om at få vara floor manager, brukar va på kamera.. Floor managern är typ länken mellan kontrollrummet och de som är framför kameran. Det var roligt. Tror jag gjorde bra ifrån mig. Gjorde väl inget dåligt iallafal.. Så det kändes bättre. Och sen slutade jag äntligen, och tog bussen hem. Bastubuss som tog ca 1,5 timmar... Härligt... Älskar LA traffic.. not.
 
Nu har jag iaf helg! Det är hääärligt!
Fast jag har blivit förkyld igen. Hann ju knappt bli frisk från förra.. Vart har mitt immunförsvar tagit vägen???! Och har ett svullet långfinger som dunkar.... vet ej vad jag gjort med det.. men ont gör det. Och har ont i axlen.. beror nog på min övertunga väska som jag har burit runt på hela dagen... Massa små krämpor... ack ack.
 
Är jättetrött och längtar efter att sova. Märker ofta inte förren man sätter sig ner och kopplar av hur trött man är.......
 
Saknar sverige idag igen.
<33333333333333333
 
Ha en bra dag! Puss 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela